Aktualności Regulamin Formularz Jury Organizatorzy Galeria Laureaci Kontakt

Laureaci

Decyzją Jury przyznano następujące nagrody:

I Nagroda w wysokości 100 000 PLN otrzymał:
Sumio KOBAYASHI 
za utwór 
Music by Krasnale

II Nagroda w wysokości 50 000 PLN otrzymał:
Marios Joannou ELIA
za utwór 
Sprouts

III Nagroda ex aequo w wysokości 20 000 PLN otrzymała:
Sakiko KOSAKA
za utwór 
Kiri-Koto-no-o for Orchestra – to Paulownia tomentosa Steud. 
in botanical garden of the University of Wroclaw

III Nagroda ex aequo w wysokości 20 000 PLN otrzymał:
SHAO Zheng
za utwór 
A Pilgrimage to Wroclaw

IV Nagroda w wysokości 10.000 PLN otrzymał:
Carlo Alessandro LANDINI 
za utwór 
View of the Cathedral of Wrocław from the Odra river (2016) 
(„Widok od Odry na Katedrę Wrocławską”, 2016) for orchestra

 

Wyróżnienia honorowe:

Grzegorz WIERZBA
za utwór 
Echa symfonia stu mostów Echoes symphony of a hundred bridges 

Michał SCHÄFER 
za utwór 
SAPPHIRI

Marco LONGO
za utwór
Wroclawskie krasnale


Nagrody ufundowane zostały przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

I NAGRODA 100 000 PLN

Music by Krasnale

Sumio Kobayashi

I NAGRODA 100 000 PLN

Sumio Kobayashi – (ur. 29 grudnia 1982 roku w Mie w Japonii) japoński kompozytor współczesnej muzyki klasycznej.  Kształci się muzycznie od 1985 roku, osiągając szczególne wyniki w grze na fortepianie i w solfeżu. Pobierał prywatną naukę u Jojiego Yuasy i Hiroyuki Itoha. Zwycięzca XXIX Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego ICOMS, laureat Nagrody Specjalnej Gyeongsangu Południowego w  Konkursie im. Isang Yun, Nagrody Kompozytorskiej Toru Takemitsu oraz Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. Pabla Casalsa.  Uczestniczył w festiwalach takich jak: Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Takefu, Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Tongyeongu oraz Weimarskie Dni Muzyki Współczesnej.

Nagrody:
nagroda w Konkursie Kompozytorskim Tokijskiego Międzynarodowego Stowarzyszenia Artystów, kategoria: kompozycja na zespół kameralny (Japonia), 2006,
nagroda w Konkursie Kompozytorskim Tokijskiego Międzynarodowego Stowarzyszeni Artystów, kategoria: kompozycja na instrument solo (Japonia), 2006,
nagroda w Japońskim Konkursie Muzycznym (Japonia), 2009,
wyróżnienie w Międzynarodowym Turnieju Muzycznym (Włochy), 2010,
druga nagroda w XXIX Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim ICOMS (Włochy), 2010,
Nagroda Gyeongsangu Południowego w  Międzynarodowym Konkursie im. Isang Yun (Korea), 2011.
finalista IV Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego SYNTHERMIA (Grecja), 2012
Mullrd Award w IV Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim organizowanym przez Alvarez Chamber Orchestra (Wielka Brytania), 2012,
druga nagroda w konkursie kompozytorskim Toru Takemitsu Composition Award 2013 (Japonia), 2013
udział w konkursie The Asian Composers Showcase (Korea), 2015
udział w konkursie na  kompozycje na płytę ORCHESTRAL MASTERS organizowanym przez Ablaze Records (USA), 2015,
druga nagroda w Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Pabla Casalsa (Francja), 2015,
wyróżnienie w konkursie SUN RIVER PRIZE (Chiny), 2015,
trzecia nagroda w XVII Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Weimarer Frühjahrstage (Niemcy), 2016,
pierwsza nagroda w Konkursie Kompozytorskim BMIMF 2016 (Korea), 2016.

I NAGRODA 100 000 PLN

II NAGRODA 50 000 PLN

Sprouts

Marios Joannou Elia

II NAGRODA 50 000 PLN

Marios Joannou Elia (ur. 1978) laureat pierwszych nagród na Międzynarodowych Konkursach im. Witolda Lutosławskiego (2004) oraz  im. Kazimierza Serockiego (2008). Jego pozostałe osiągnięcia to: pierwsza nagroda w Konkursie Edisona Denisova (Moskwa), Pierwsza Nagroda w Konkursie im. Luciana Beria (Nowy Jork), Nagroda BMW Musica Viva (Monachium), Nagroda FAMABs Gold Apple za najlepszą inicjatywę kulturalną w Niemczech. Studiował kompozycję u Adriany Hölszky w Mozartem w Salzburgu i muzykologię u Dietera Torkewitza na Uniwersytecie Muzyki i Sztuki Teatralnej w Wiedniu. Uzyskał stopień doktora na Uniwersytecie Southampton pod kierunkiem Michaela Finnissyego (2010). Skomponował ponad 70 utworów, w tym operę Die Jagd (Staatsoper Stuttgart, 2008), cykl szeroko zakrojonych koncertów na wolnym powietrzu Autosymphonic (2010-2011) dla 290 muzyków oraz Ulmer Oratorium dla 400 wykonawców (2013-2014). Prowadził wykłady na uniwersytetach, m.in. w Salzburgu, Lipsku i Seoulu, był dyrektorem artystycznym kilku ważnych inicjatyw kulturalnych, w tym Europejskiej Stolicy Kultury, Cypr. W 2013 roku stworzył i rozwiną własną koncepcję polimedialności, wiele jego utworów jest publikowanych w wydawnictwach angielskich i niemieckich (np. Schott Music).

II NAGRODA 50 000 PLN

III NAGRODA (EX AEQUO) 20 000 PLN

Kiri-Koto-no-o for Orchestra – to Paulownia tomentosa Steud. in botanical garden of the University of Wroclaw

Sakiko Kosaka

III NAGRODA (EX AEQUO) 20 000 PLN

Sakiko Kosaka – stopnie licencjata, magistra oraz doktora uzyskała na Tokijskim Uniwersytecie Sztuk Pięknych i Muzyki, gdzie studiowała pod kierunkiem takich pedagogów, jak: T. Noda, I. Matsushita, S. Kaneko, K. Abe, T. Funayama i E. Tsuchida. Jej utwory były wykonywane w Szwecji, Włoszech, Niemczech, Korei, Chinach i Japonii przez takie zespoły, jak: Malmö Symphony, Orchestra Sinfonica Siciliana, Brandenburger Symphoniker, Geidai Philharmonia, Sinsei-nikkyo Symphony, Synergy Percussion itp. W swojej twórczości łączy tradycję japońską z europejskim stylem muzycznym, skupiając się na utworach scenicznych, salonowych, muzyce dla dzieci oraz utworach łączących muzykę z elementami wizualnymi. Jako kompozytorka jest członkiem Ensemble Kochi, JFC i 21seiki-ongaku-no-kai.

 
Osiągnięcia:
1998/ HASEGAWA prize 
1999/ Gino Contilli, Włochy
2000/ Valentino Bucchi, Włochy
2003/ 2 Agosto, Włochy
2003/ IRINO memorial prize 
2009/ ISCM, Szwecja 
2011/ ACL AMF Festival, Tajwan 
2011/ Seoul Drum Festival 
2013/ ACL Festival 
2016/ 6th Biennale FBS, Niemcy etc.
III NAGRODA (EX AEQUO) 20 000 PLN

III NAGRODA (EX AEQUO) 20 000 PLN

A Pilgrimage to Wroclaw

Shao Zheng

III NAGRODA (EX AEQUO) 20 000 PLN

Shao Zheng – (ur. 1985) komponuje muzykę, w której łączy „chińskie wpływy kulturowe z własną niezwykłą osobowością”. Laureat Konkursu Kompozytorskiego „Celebrate Asia” w 2016 roku, jego zwycięska kompozycja BaiChuanFuHai została prawykonana przez Seattle Symphony w Seattle w stanie Waszyngton. W tym samym roku został laureatem III Międzynarodowego Konkursu na Kompozycję Skrzypcową im. Lin Yao Ji (kompozycja Xian Ge). Jego uwertura symfoniczna XiaoYaoYou  została wykonana jako jeden z utworów finałowych przez Orkiestrę Chińskiej Opery Narodowej w Sali koncertowej Teatru Narodowego w Pekinie. Otrzymał tytuł licencjata w Konserwatorium w Tiencinie, gdzie odbył się koncert jego utworów orkiestrowych wykonywanych przez Tiencińską Orkiestrę Symfoniczną. W 2014 roku otrzymał tytuł magistra w kompozycji w Konserwatorium Muzycznym i Tanecznym Uniwersytetu Missouri-Kansas City. Laureat nagrody Gerald Kemner Prize 2011 za kompozycję orkiestrową A Farewell, jego kwartet smyczkowy Elegy został wybrany i prawykonany 29 lutego 2012 roku przez Kwartet Smyczkowy Carpe Diem podczas koncertu Musica Nova w ramach Konkursu Kompozytorskiego Muzyki Kameralnej organizowanego przez Uniwersytet   Missouri-Kansas City. Studiuje pod kierunkiem takich profesorów jak dr Chen Yi, dr Zhou Long i dr James Mobberley. Jest także studentem dra Roberts Olsona  w zakresie kompozycji orkiestrowej. Jako pianista  Shao Zheng   otrzymał  Dyplom Międzynarodowej Fortepianowej Klasy Mistrzowskiej w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, wykonywał wówczas  Jeux d'eau    Maurice’a Ravela podczas koncertu finałowego w Sali Koncertowej im. Arthura Rubinsteina. Od 2011 jest zaangażowany na stałe jako pianista zespole Musica Nova, z którym wykonuje zwłaszcza współczesną muzykę kameralną i solową muzykę fortepianową. Gra także jako pianista w zespołach Composer’s Guild Ensemble i  Radical Art and Technology Ensemble. Jego repertuar fortepianowy jest bardzo bagaty, obejmuje zarówna muzykę klasyczną, jak i współczesną, tworzoną przez studentów, profesorów i znanych kompozytorów współczesnych.

III NAGRODA (EX AEQUO) 20 000 PLN

IV NAGRODA 10 000 PLN

View of the Cathedral of Wrocław from the Odra river (2016) („Widok od Odry na Katedrę Wrocławską”, 2016) for orchestra

Carlo Alessandro Landini

IV NAGRODA 10 000 PLN

Carlo Alessandro Landini – (ur. 1954) studiował grę na fortepianie oraz kompozycję w Mediolanie i w Paryżu (u Ivo Maleca i Olivera Messiaena). Uczestniczył w klasach mistrzowskich prowadzonych przez Franco Donatiego w Sienie (Accademia Chigiana), Györgya Ligetiego i Iannisa Xenakisa w Aix-en-Provence, oraz Witolda Lutosławskiego w Grožnjan. W 1981 roku otrzymał prestiżowe stypendium Fulbrighta przyznawane przez Departament Edukacji Stanów Zjednoczonych. Laureat wielu krajowych i międzynarodowych konkursów, m.in. Konkursu im. Valentino Bucchiego w Rzymie (1985) oraz Konkursu im. Nenio Porrino w Cagliari (1994). Jako jedyny kompozytor na świecie został nagrodzony w dwóch kolejnych edycjach Konkursu im. Kazimierza Serockiego w Warszawie (2002, 2004). Wiosną 2002 roku został wykładowcą Włoskiej Akademii w Nowym Jorku, a w kolejnym roku pracownikiem naukowym Wydziału Muzycznego Uniwersytetu Columbia w Nowym Jorku. Prowadził seminaria na Uniwersytecie Kalifornijskim, na Wydziale Studiów Magisterskich w  Columbii, w Eastman School of Music w Rochester,  na Uniwersytecie Stanu Nowy Jork w Buffalo, w MHS Trossingen  w Niemczech, oraz w Hamu w Pradze (Czechy) w 2012 roku. W 2006 roku pełnił funkcję profesora wizytującego w zakresie kompozycji na Uniwersytecie Maryland w Baltimore. W 2008 roku otrzymał pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. W. Lutosławskiego w Warszawie za kompozycję Le retour d’Astrée na skrzypce i fortepian. W 2013 roku reprezentował Włochy na organizowanym corocznie festiwalu ISCM (Wiedeń i Bratysława). Jego zainteresowania naukowe skupiają się na psychologii, zagadnieniach czasu i muzyki oraz ich percepcji (Mozart, Ivrea: Ferraro, 1998; Lo sguardo assente, Milan: Franco Angeli, 2009; Musica, gusto, educazione al Bello musicale in età postmoderna, Milan: Arcipelago, 2010; Misura & Dismisura, Turin: Musica Practica, 2016).

IV NAGRODA 10 000 PLN

WYRÓŻNIENIA HONOROWE

Echa symfonia stu mostów Echoes symphony of a hundred bridges

Grzegorz Wierzba

Grzegorz Patrycjusz Wierzba – urodził się w 1978 roku. Naukę gry na gitarze rozpoczął w PSM I-go st. w Świdnicy w wieku 14 lat. W latach 1994 - 2001 kształcił się w PSM II-go st. im. R. Bukowskiego we Wrocławiu w klasie gitary prof. Jana Prochownika. W 2006 roku ukończył studia w zakresie kompozycji i teorii muzyki w klasie prof. Jana Antoniego Wichrowskiego na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. Napisał muzykę do czterech spektakli wystawianych przez PWST we Wrocławiu i pełnometrażowego filmu The Fantasy House w reż. Magdaleny Sowizdrzał. Jako kompozytor zrealizował zamówienia dla Kursu Wykonawstwa Muzyki Współczesnej w Bystrzycy Kłodzkiej (gdzie w 2006 roku prowadził również zajęcia z zakresu kompozycji komputerowej), Szkoły Muzycznej I-go st. w Świdnicy, Konkursu Gitarowego organizowanego w Świdnicy. W latach 2001-2010 pracował w Towarzystwie Przyjaciół Dzieci Uzdolnionych Artystycznie NONA we Wrocławiu, jako nauczyciel gitary. Jest sekretarzem Stowarzyszenia Artystycznego im. Ryszarda Bukowskiego. Współorganizował Festiwal Dni Muzyki Ryszarda Bukowskiego w latach 2005 - 2008. W latach 2007 – 2015 był nauczycielem gry na gitarze oraz akompaniatorem w Studio Artystycznym „Katharsis” w Świdnicy. Od roku 2008 jest wykładowcą Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Zasiada jako członek jury w ogólnopolskich festiwalach muzycznych dla dzieci i młodzieży. Od roku 2010 jest Honorowym Członkiem Polskiego Stowarzyszenia Kontrabasistów. W 2014 roku uzyskał tytuł doktora sztuki w zakresie kompozycji. Od 2015 roku pracuje także jako nauczyciel teorii w Szkole Muzycznej I i II st. w Świdnicy. Współpracuje z Operą Wrocławską, Filharmonią, Narodowym Forum Muzyki, Teatrem Muzycznym „Capitol”, a także z szeregiem kompozytorów polskich i niemieckich, aranżując utwory, opracowując partytury i materiały nutowe.

WYRÓŻNIENIA HONOROWE

SAPPHIRI

Michał Schäfer

Michał Schäfer – ur. w 1990 r. Edukację muzyczną rozpoczął dopiero w wieku 16 lat. Ukończył z wyróżnieniem Diecezjalną Szkołę Organistowską II st. w klasie organów dr Marioli Brzoski. Tam także poznał Lwowską kompozytorkę Uljanę Biłan, u której przez 3 lata uczył się harmonii, oraz podstaw kompozycji. Podczas nauki w Szkole Organistowskiej, uczestniczył  w licznych kursach muzyki organowej, u wybitnych profesorów  m.in. Jan van Moll (Antwerpia), Jaen Piet Kniff (Australia), David Titterington (London), Wolfgang Seifen (Berlin), Julian Gembalski (Katowice), Marek Tomporowski (Katowice). W 2012 roku pomyślnie zdał egzaminy wstępne w Krakowskiej oraz Katowickiej Akademii Muzycznej, zostając przyjętym do klasy organów prof. Mirosławy Seminiuk – Podrazy, oraz klasy kompozycji prof. Aleksandra Lasonia. W 2014 roku, na zaproszenie Uniwersytetu Muzycznego w Louisville (USA), uczestniczył w międzynarodowej konferencji naukowej, poświęconej laureatom Grawemeyer Awards, podczas której odbyło się prawykonanie jego utworu: “Thought is overstrange depth” na zespół kameralny (prawykonania dokonał zespół Talea Ensamble z Nowego Jorku).  Przebywając w Stanach  swoje utwory konsultował z wybitnymi kompozytorami m.in Marc Satterwhite, Steve Rouse. Utwory Michała regularnie nagradzane są na międzynarodowych konkursach kompozytorskich, m.in.: II nagroda za utwór La vitrail na obój i organy na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Fide et Amore” (2014), w tym samym konkursie I nagroda, za utwór IANUA na organy solo (2016). III lokata na Międzynarodowym Konkursie Musica Sacra w Koloni, za utwór Blue Ventus na organy solo (2015). W tym samym roku kolejny z jego utworów El pensamiento del caos na gitarę amplifikowaną i kwartet smyczkowy zdobył III lokatę na I Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim w ramach Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Gitara w muzyce kameralnej” zorganizowanej przez Akademię Muzyczną w Katowicach. Zainteresowania Schäfera oscylują wokół chorału gregoriańskiego oraz muzyki spektralnej. Niezwykle istotnym elementem jest duchowe i mistyczne podejście do materii dźwiękowej. Stylistycznie reprezentuje nurt kompozytorów wschodnich oraz krajów nadbałtyckich gdzie nadrzędną rolę odgrywa barwa i harmonia.    Aktualnie Michał jest studentem czwartego roku Kompozycji, w Katowickiej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego, gdzie nadal pracuje pod okiem prof. Aleksandra Lasonia.

WYRÓŻNIENIA HONOROWE

Wroclawskie krasnale

Marco Longo

Marco Longo – (ur. 1979) włoski pianista i kompozytor. Jego utwory były wykonywane podczas koncertów i festiwali w Europie, USA i Chinach, np. Festival Pontino (Latina), Rondò (Mediolan), New Music Miami, Mixtur (Barcelona), Mise-en Festival (Nowy Jork), Mostra Sonora (Sueca-Walencja), Nuova Musica (Treviso), GAMO (Firenze), Chengdu Conservatory (Chiny), Festival 5Giornate (Mediolan), Bellagio Festival itp. Współpracował z wybitnymi muzykami i wykonawcami, takimi jak: Maurizio Ben Omar, Alda Caiello, Maria Grazia Bellocchio, Francesco Gesualdi, Dario Savron, Marco Fusi itp., a także zespołami (Divertimento, Dedalo, SurPlus, AlterEgo, dissonArt, L’arsenale, PMCE, Vertixe Sonora, Mise-en Ensemble, Nodus Ensemble, NewMade Ensemble itp.) Otrzymał nagrody i wyróżnienia na kilku konkursach kompozytorskich, np. National Prize of Arts, Premio Bucchi (Rzym), konkurs im. A. Manoniego, Konkurs Kompozytorski G.A.M. (Mediolan), Konkurs Muzyczny Jeunesse (Bukareszt), Konkurs MeA (Rzym), Konkurs AFAM  (Mediolan), Międynarodowy Konkurs “...a Camillo Togni”  (Brescia), Sun River Prize (Chiny), konkurs im. L. Nono (Torino). Jego kompozycje były nadawane przez Rai RadioTre i RadioClassica. Orzymał dyplom w zakresie kompozycji w Państwowym Konserwatorium w Trento, gdzie studiował pod kierunkiem takich profesorów jak: C. Galante, A. Franceschini, L. Cori, L. Polato i C. Colazzo. Uczestniczył w kursach prowadzonych przez Azio Corghiego i Mauro Bonifacio w Sienie (Accademia Chigiana) i w Brescii (Romanii Foundation) oraz w Bolonii (Philharmonic Academy).

Brał również udział w seminariach I klasach mistrzowskich prowadzonych przez takich wykładowców jak: A. Solbiati, S. Gervasoni i N. Vassena. Został przyjęty do Letniej Akademii Schloss Solitude w Stuttgardzie (Chaya Czernowin, Steven Takasugi i Amnon Wolman); brał udział w XXXXVI Letnich Kursach w Darmstadcie oraz VIII Akademii Impuls w Grazu, uczestnicząc zwłaszcza w zajęciach prowadzonych przez Pierluigiego Billonego. Obecnie uczestniczy w Kursie Kompozytorskim w Akademii Św. Cecylii w Rzymie pod kierunkiem Ivana Fedelego.